استارت آپ و اهمیت کمپین تبلیغاتی

هدف از راه اندازی کمپین تبلیغاتی برای استارت آپ ها چیست؟

در دنیای امروز و عصر ارتباطات و رسانه، ایده و خلاقیت، جایگاه ویژه ای در میان استارت آپ ها (شرکت های نوپا) دارد. با حجم وسیعی از استارت آپ هایی که امروزه در فضای مجازی قابل استفاده است، انتظار داشتن از مخاطبان آنها برای پیدا کردن یک استارت آپ شاید کمی دور از ذهن باشد زیرا روزانه هزاران برنامه و خدمت و کالا در قالب استارت آپی جدید و با کمپین تبلیغاتی در دسترس مخاطبین قرار می گیرد.

روزگاری، مردم برای خرید و یا اطلاع از کالا و خدمات موجود به گذر در میان مغازه ها و مراکز خرید می پرداختند و آشنایی و تصمیم آنها برای خرید پس از رویت کالا و خدمات به صورت حضوری گرفته می شد. در این میان نقش ویترین های مراکز ارایه دهنده کالا و خدمات بسیار پررنگ و مهم بود اما در عصر ارتباطات و رسانه ها، چگونه می توانیم برای استارت آپ خود ویترینی زیبا و مشخص داشته باشیم.

در فضای مجازی و رسانه های سمعی بصری، ویترین ها تعریفی نو برای خود دارند و شاخه های گوناگونی را شامل می شوند که به نوعی زیر شاخه ی تبلیغات قرار می گیرند.

تیزر، وب سایت، سی دی مولتی مدیا، فایل های چند رسانه ای، موشن گرافیک های کوتاه و بلند معارفه ای و بسیاری از روش هایی که می توان توسط آنها در یک کمپین تبلیغاتی، استارت آپ خود را به شکلی اصولی و صحیح معرفی کنیم.

تبلیغات مستقیم و یا راست مغز

یکی از اصولی ترین روش هایی که برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی توصیه می شود، استفاده از روش تبلیغاتی مستقیم و یا راست مغز است بدین ترتیب که تمامی امکانات و وجوه برتری استارت آپ خود را با روایتی خطی و ساده و قابل فهم برای مخاطبین بیان نمایید.

در این معارفه ای که برای استارت آپ تولید می شود، جدای از بحث تکنیک و گرافیک آن که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، مهمترین و اصلی ترین گام، گام اول یعنی محتوا و تعریفی جدید و کاربردی برای آن و شکل دهی کلی نوع تبلیغات و کمپینی که برای معرفی استفاده می شود، می باشد.

سناریو

نوشتن یک سناریو بر اساس وجوه اصلی و قابل تاکید و رقابت استارت آپ تان، مهم ترین گام می باشد. این سناریو باید ساده، قابل فهم، جامع ( به دور از جزئیات ) و دارای روایتی جذاب و قصه گو باشد تا در مخاطبینپف علاقه ایجاد نماید.

در گام بعدی برای معرفی، باید گروه و وسعت مخاطبین را بررسی کرده و نسبت به آن راه های ارتباطی با آنها را تعریف کنیم.

نسبت به بودجه ای که برای کمپین تبلیغاتی استارت آپ تان در نظر دارید، می توانید رسانه های مختلفی را انتخاب نمایید که شامل رسانه های تلویزیونی، شبکه های فیلم خانگی، اینترنت، شبکه های اجتماعی، نرم افزار های موبایل و … می باشند.

تکنیک های اجرایی

تکنیک های اجرایی برای تصویر تیزر تبلیغاتی می تواند در قالب فیلم زنده، انیمیشن، موشن گرافیک استفاده گردد که هر کدام از این شاخه ها در تعریف یک کمپین تبلیغاتی دارای زیر شاخه هایی می باشند.

همچنین می توان در برخی موارد از ترکیب چند تکنیک برای تولید تیزر استفاده نمود.

برای شناخت بیشتر در مورد روش های معرفی استارت آپ خود و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی و مشاوره گرفتن در مورد نوع و روش تولید محتوای معارفه ای استارت آپ خود، حتما با ما در تماس باشید.

فرهاد عباس نژاد

نوشتهٔ بعدی
تاریخچه انیمیشن و پویانمایی
نوشتهٔ پیشین
مارشال هاجسن و نشست و بررسی آرا و اندیشه های او در تاریخ هنر اسلامی
برخی از آثار تولید شده توسط گروه تصویر پردازان مانا
فهرست